JÁTÉKKÉSZÍTŐ MŰHELY


GAMIFIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN [1]

CÉLCSOPORT: Elsősorban pedagógusok és tanári karok, valamint gyerekekkel és fiatalokkal foglalkozó szakemberek számára ajánljuk
FORMÁTUM: 3 x 1,5 órás elméleti és gyakorlati műhely – max. 16 fős csoportlétszámmal!
ELŐADÓ: Szűcs Sándor + három fő játékmester

A játékkészítő műhely a Gamifikáció az oktatásban c. képzésünk bővített és alkalmazott változata, amely tartalmazza annak az első előadását, mint elméleti alapozást.

A játékkészítő műhely célja, hogy megismertesse a pedagógusokkal a modern társasjátékok működését és leggyakoribb játékmechanikáit, és megtanítsa azokat a legalapvetőbb módszereket, amelyek segítségével a tanárok társasjátékokat tudnak készíteni a saját tantárgyaik játékosításához.

TEMATIKA:

1.) Az elméleti alapozás bemutatja az Alfa- és Z-generációk játékokhoz való viszonyát, a játékok személyiségfejlődésben betöltött szerepét, a játék és a munka összefüggéseit, a játékosítás folyamatát a játékos attitűdök és motivációk, a legfontosabb játékelméleti alapelvek és a flow szerepének bemutatásával. Ezek után megismerjük a játéktervezés lépéseit, a játék mechanika és dinamika összefüggéseit, a társasjátékok tipologizálását és a szabályalkotás folyamatát.

2.) A műhelymunka első felében a résztvevőknek bemutatjuk a modern társasjátékok 15 leggyakrabban használt játékmechanikáját. Mind a 15 mechanikára viszünk világhírű és valóban megragadó társasjátékot, amelynek nem csak a szabályait és működését mutatjuk be, de mindegyiket ki is próbáljuk, hogy a központi játékmechanizmusokat lássuk működés közben is. A játékok motorját jelentő játékmechanikákat részletesen elmagyarázzuk, és példákat is adunk arra, hogyan lehet azt tantárgyakhoz, iskolai feladatokhoz kapcsolni.

3.) Az általunk biztosított eszközök (társasjáték alkatrészek) felhasználásával több csoportban társasjátékot készítünk egy közösen kiválasztott tantárgyhoz vagy projekthez. Azonosítjuk a játék által fejlesztendő készségeket, kialakítjuk a játékosok motivációs hálóját, megtervezzük a játékot, összeállítjuk hozzá a játékszabályt is. A célunk, hogy olyan mintát és vezérfonalat adjunk a játéktervezéshez, amely nem csak abban segít, hogyan tudnak a résztvevők önállóan is játékokat készíteni, hanem abban is, hogy a tanulóikkal / gyerekekkel hogyan tudnak közösen, őket is bevonva társasjátékot készíteni saját maguknak – amely egyszerre lesz kihívás- és élményközpontú közös tanulás és kreatív alkotói folyamat, és valós tanulási segítséget nyújtó eszköz, amit hosszú távon is használni lehet majd a pedagógiai munkában.


A játékkészítő műhely meghívható képzés – elsősorban tanári karok és kollektívák számára ajánljuk. Az igényléshez töltsd ki az oldalsávban lévő űrlapot, és felvesszük veled a kapcsolatot.

Alkalmanként, illetve igény szerint a GEN21 maga is szervez nyitott Játékkészítő műhelyt, amelyre egyénileg is lehet jelentkezni. Az általunk szervezett nyitott műhely következő alkalmairól szintén az oldalsávban tájékozódhatsz.


A játékkészítő műhely vezetője Szűcs Sándor, a Purple Meeple Games társasjáték kiadó alapítója, a Cultistorm társasjáték szerzője, a 2014-es JEM/Piatnik társasjátéktervezői verseny győztese, a GEN21 Program fejlesztője és előadója.

KÖVETKEZŐ NYITOTT MŰHELY


Új  időpontok hamarosan…

KÉPZÉS INTÉZMÉNYI IGÉNYLÉSE


Iskolákhoz, művelődési központokba, intézmények igény esetén házhoz is visszük a gamifikációs képzésünket.

Emlékeztető: a Játékkészítő Műhely gyakorlati foglalkozás, max. 16 főre van optimalizálva, ha ennél magasabb lenne a létszám, azt az igényjelző űrlap megjegyzésében mindenképpen jelezzék nekünk! Köszönjük.




    ÓvodaÁltalános iskolaKözépiskola/gimnáziumMűvelődési KözpontEgyházi intézmény/gyülekezetCsaládsegítő intézményMás, itt fel nem sorolt



    Lehetséges dátumok - kérjük legalább két dátum megadását!




    NemIgen