A képzési anyag tartalma
A hangfájlokat a címekre kattintva lehet meghallgatni, illetve egybecsomagolva letölteni. A címek mögötti zárójelben az egyes fejezetek időtartama látható.
ELSŐ RÉSZ:
Generációk a gyülekezetben
A generációk önismeretén és együttműködésén alapuló közösségek
01. Bevezetés – kik tartoznak egy generációba? (7:06)
02. A generációkat meghatározó életélmények: veteránok és boomerek (23:29)
03. A generációkat meghatározó életélmények: az X és Y generáció (19:47)
04. A generációkat meghatározó életélmények:a Z és az alfa generáció (28:46)
05. Generációk összehasonlítása: információfeldolgozás (15:45)
06. Generációk összehasonlítása: az internethez való viszonyuk (17:38)
07. Generációk összehasonlítása: hogyan kommunikálnak? (12:31)
08. Generációk összehasonlítása: kapcsolatok, barátságok (16:12)
09. Generációk összehasonlítása: kapcsolati attitűdök é s mozgatórugók (12:22)
10. Generációk összehasonlítása: kik azok, akik inspirálják őket? (16:33)
11. Generációk összehasonlítása: a munkához és az anyagiakhoz való hozzáállásuk (22:13)
12. Generációk összehasonlítása: hogyan tanulnak hatékonyan? (18:05)
13. A krízisgeneráció – a Strauss-Howe generációs modell (30:24)
14. Gyülekezeti tanulságok és összefoglalás (21:02)
A teljes hanganyag ZIP fájlban letöltéshez (összesen 4 óra 22 perc)
PowerPoint prezentáció (94 dia)
MÁSODIK RÉSZ:
A mai fiatalok világa
A 30 alattiak, a Z és alfa generációk megértése és elérése
Az első rész szól kifejezetten a legkisebbekről, az alfákról, az összes többi a Z generációt, vagy kicsit szélesebb perspektívában a 12-30 év közötti korosztályt mutatja be. Ezt a címekben külön nem jegyezzük meg.
01. Az alfa generáció – néhány fontos gondolat a legkisebbek szüleihez (37:18)
03. Multitasking és a kitartó figyelem: egyszerre minden mégsem megy (11:06)
04. Hogyan szerettessük meg az olvasást? Konkrét javaslatok az eddigiekkel kapcsolatban (13:04)
05. A kreativitás és problémamegoldás zsákutcája (26:28)
06. Játékfüggő generáció: a számítógépes játékok hatásai és a játékosítás (gamifikáció) (43:14)
07. Néhány gondolat és javaslat az online pornóval kapcsolatban (18:38)
08. A közösségi média és a nárcizmus-járvány (12:32)
09. Vágyak és szükségek – hogyan motiváljuk a mai fiatalokat? (21:16)
10. A kitolódott felnőttéválás: a Pán Péter szindróma és a hunédzserek (13:58)
A teljes hanganyag ZIP fájlban letöltéshez (összesen 3 óra 54 perc)
PowerPoint prezentáció (166 dia)
HARMADIK RÉSZ:
Paradigmaváltások a gyülekezeti életben és a misszióban
Milyen egyházra van szüksége a 21. század kihívásai között élő generációknak?
01. Bevezetés – a nagy misszióparancs függő szerkezete (11:01)
02. Felismerhető identitás (12:48)
05. A követhető, az „elég jó” kereszténység (14:14)
06. Aktuális és kompetens kereszténység (9:22)
07. Hozzáértés és professzionalizmus (14:46)
08. Hatékonyság és specializáció (14:30)
10. Keresztény életpályamodell – a folyamatos fejlődést biztosító gyülekezet (15:57)
11. Természetfeletti kereszténység (7:53)
12. Keresztény szubkultúra helyett a kultúra megszentelése és megtermékenyítése (11:57)
13. Szükségbetöltés és evangéliumhirdetés (11:18)
14. A férfiak visszahódítása az egyházba (11:52)
15. Egység és koinónia (10:41)
16. A megsokszorozódó gyülekezet (8:47)
A teljes hanganyag ZIP fájlban letöltéshez (összesen 3 óra 13 perc)
A szegedi képzési nap felvétele – 2022. május
Első előadás:
Generációk a gyülekezetben
Sajnos a felvétel első 9 percében nincs kép – később megjön.
Link: https://gen21.hu/egyhazikepzes2022/generacios_kepzes_szeged_elso.mp4
Második előadás:
A mai fiatalok világa: az alfa és a Z generáció
Link: https://gen21.hu/egyhazikepzes2022/generacios_kepzes_szeged_masodik.mp4