ELŐADÁS MEGHÍVÁSA
A Szülőakadémia témái önálló előadásként is teljesértékűek, és meghívhatók…
- Bölcsődékbe és óvodákba a szakemberek és/vagy szülők számára – elsősorban az (2.) Alfakrízis című előadásunkat ajánljuk.
- Általános- és középiskolákba – akár a pedagógus közösség továbbképzéseként, akár a diákok számára. Több iskolában tartottunk már GEN21 előadásokat úgy, hogy az iskola összes diákja és tanára hallotta, vagy osztályokban, nagyobb csoportokban (pl. csak a felsősöknek) beszéltünk meg egy-egy témát.
- Művelődési Házakba – jelenleg is több művelődési központ is helyszínt ad a szülőakadémiai sorozatoknak, és a témakör beleillik az intézmények szolgáltatási körébe és küldetésébe.
- Keresztény gyülekezetekbe és egyházközségekbe – Bár a Szülőakadémia nem vallásos jellegű program, keresztény értékrendet képvisel, amit egyházi intézményekben vagy keresztény közegben nagyon szívesen hangsúlyozunk és az előadásokat kiegészítjük ennek megfelelő témákkal és példákkal.
- Szakmai konferenciákra, szakmai napokra, továbbképzésekre – akár a szociális, segítő, civil szférában, de akár az üzleti világban is.
- Szülői közösségekbe – nem baj, ha nincs formális intézmény vagy nonprofit szervezet a hátatok mögött! Akár magánszemélyek, felelős és tanulni vágyó szülők is meghívhatják az előadást, ha vállalják a körülmények biztosítását.
AZ ELŐADÁS MEGHÍVÁSÁNAK FELTÉTELEI
Van néhány szervezési és technikai szempont, amit az előadásokkal kapcsolatban fontos kiemelni:
- Egy-egy előadás időtartama kb. másfél óra. Fontos, hogy ezek a témák 45-60 percbe nem férnek bele, nem érdemes a tartalom felét kidobni az idő szűkössége miatt. Sok éves tapasztalat, hogy erre a másfél órára szükség van – cserébe azt meg tudjuk ígérni, hogy nem lesz száraz és unalmas, a visszajelzések alapján elrepül az idő és mindenki sajnálja, hogy vége van.
- Az előadás prezentáció-központú, ezért minél nagyobb vetíthető felületre van szükség, amit a leghátsó sorokból is jól láthatnak a résztvevők. Projektort kérjük a helyszínen biztosítsanak – lehetőleg hozzákötött laptoppal együtt. Ugyan mindig visszük a saját laptopunkat is, de nem biztos, hogy az kompatibilis lesz a helyszínen lévő projektorral (a laptopon HDMI csatlakozó van), így biztonságosabb, ha a technikai feltételek a helyszínen biztosítottak.
– A prezentációhoz hangra nincs szükség.
– A prezentációhoz PowerPoint szükséges. - Amennyiben a terem/létszám nagysága miatt hangosítás is lesz, és megoldható, gallérmikrofont szeretnék kérni, hogy a mikrofont ne kelljen kézben fogni. Amennyiben ez nem áll rendelkezésre, tudok hozni RODE rendszert, amit USB vagy jack csatlakozóval lehet bekötni.
- Presentert mindig viszek magammal – de ha van a helyszínen, az is megfelelő.
- Asztalra, pulpitusra, jegyzettartó állványra nincs szükség.
- Az előadás után (voltaképpen akár közben is) van lehetőség kérdezni. Az erre szolgáló időkeretet azonban a másfél órához kell hozzászámolni.
- Szakmai továbbképzések, konferenciák esetén a prezentációt szívesen megosztom a résztvevőkkel.
- Hang- és videófelvétel készülhet az előadásokról – azonban ezzel kapcsolatban az lenne a kérésem, hogy teljes egészében publikus internetes felületre vagy pl. youtube-ra ne töltsék fel! Zárt youtube-csoportban vagy bármilyen más zárt felületen a résztvevőkkel természetesen utólagosan is megoszthatók a felvételek.
- Az előadás után a szervezőtől vagy szakmai vezetőtől szeretnék kérni egy írásos ajánlást referenciaként, amit itt a honlapunkon kitehetünk az erre szolgáló aloldalon. Természetesen csak akkor, ha tetszett az előadás és beváltotta a hozzá fűzött reményeket és elvárásokat. És (ha nem felejtjük el) szeretnénk pár fotót is készíteni az alkalomról.
AZ ELŐADÁS KÖLTSÉGTÉRÍTÉSE
Szeretnénk erről is tájékoztatást adni, hogy a szervezők tudjanak számolni vele.
Alapvetően van egy olyan hozzáállásunk a Szülőakadémiával kapcsolatban (is), hogy mivel ez elsősorban küldetés és kultúrmisszió, alkalmazkodunk a meghívó fél anyagi lehetőségeihez, és elfogadjuk azt, amit költségtérítésként és honoráriumként biztosítani tud.
Tájékoztatásul ez az összeg 75-150.000 Ft között szokott lenni, ennél több legfeljebb abban az esetben, ha az ország másik felébe vagy határon túlra kell kiutazni, illetve ha konferencia, szakmai vagy céges rendezvényről van szó, amelynek a létszáma meghaladja a 100 főt. De ennek részleteiről a meghívás folyamata közben lesz alkalmunk beszélni. Ezzel kapcsolatban számunkra a legfontosabb szempont, hogy a pénz ne legyen akadálya az előadás megtartásának, ha van érdeklődő közösség!
A honorárium tartalmazza az útiköltséget is, és az összegről természetesen számlát állítunk ki.
IDŐPONTOK 2025-BEN
A 2025-ös évben a február-május és szeptember-december közötti hónapokban tíz helyszínen futnak Szülőakadémiák, így azokon a napokon nem tudok előadást vállalni – kivéve, ha a Szülőakadémia városában délelőtt vagy koradélután lenne megtartva – azonban ezekre az időpontokra mi is igyekszünk betervezni intézményi előadásokat és pedagógus továbbképzéseket – amikre intézményként szintén be lehet jelentkezni.
Ha ennek a részletei érdekelnek, kérjük kattints ide!
Az idei Szülőakadémiákat igyekeztem tömbösíteni nagyjából a második és harmadik hét hétköznapjaira, bár a hónapkezdések miatt lehetnek elcsúszások. A lenti programnaptárra kattintva követhetők lesznek a foglalt időpontok, remélhetőleg ez segíthet a meghívások időpontjait tervezni.